Безпека на дорозі починається із кожного з нас. Однак без належних знань і навичок навіть найсвідоміший водій може створити небезпеку для інших учасників дорожнього руху. Аби привернути увагу до цієї глобальної проблеми, в межах Тижня безпеки дорожнього руху відбувся науково-практичний круглий стіл «Безпека на транспорті. Підвищення безпеки перевезень в умовах сьогодення, розгляд актуальних питань щодо утримання доріг та вулиць, а також використання різних типів електротранспорту». Захід об’єднав експертів транспорту, інфраструктури, національної поліції та Міністерства охорони здоров’я.
До круглого столу долучився ГСЦ МВС. Адже видача посвідчення водія належить саме до нашої компетенції. Під час виступу начальник управління комунікації Дарина Будько розповіла, що за перші 10 місяців 2025 року прийнято понад 535 теоретичних іспитів, з яких 23% – успішні з першої спроби, а також майже 662 тисячі практичних іспитів. 18% – успішні з першої спроби.
«Ці дані свідчать про не дуже якісну підготовку. Часто кандидати у водії використовують складання практичних іспитів як «додаткове навчання» або тренування. Можуть навчатись водити автомобіль не в реальних умовах дорожнього руху, а тільки на тих маршрутах, які передбачені для складання іспитів», – розповіла Дарина Будько.

Також ГСЦ МВС здійснює посилений контроль за складанням іспитів. Екзаменаційні класи для тестування мають систему перехресної відеофіксації із записом звуку, що унеможливлює втручання в теоретичний іспит сторонніх осіб. Також камерами відеоспостереження обладнані автомобілі, на яких майбутні керманичі складають іспити.
З початку 2025 року сервісні центри МВС зафіксували більше сотні випадків шахрайства на теоретичних іспитах. Деякі особи намагались списати або отримати підказку через встановлену мікрокамеру в одяг. Аби зупинити це, у сервісних центрах МВС ми почали розміщувати пластикові панелі перед екзаменаційним монітором. Вони роблять неможливим фіксацію зображення сторонніми технічними засобами.

Техогляд – це не формальність
Безпека на дорозі залежить не тільки від умінь самого водія, а й від справності та технічного стану транспортного засобу. Особливо це стосується пасажирських чи вантажних перевезень, які повинні постійно проходити обов’язковий технічний контроль (ОТК). Адже саме під час технічного огляду можна виявити несправності та уникнути аварійної ситуації в реальних умовах дорожнього руху.
Начальник відділу організації технічного контролю транспортних засобів Андрій Лабань розповів, що проходити обов’язковий техогляд мають:
- легкові автомобілі, що використовуються з комерційною метою, причепи до них, строком експлуатації більше 2 років – раз на два роки;
- вантажні авто до 3,5, причепи до них, строком експлуатації більше 2 років – раз на два роки;
- вантажні авто понад 3,5 тонни, причепи до них та таксі, незалежно від строку експлуатації – щороку;
- автобуси та транспорт, що перевозить небезпечні вантажі – двічі на рік.
ОТК здійснюють суб’єкти господарювання – це пункти технічного контролю, які мають відповідну акредитацію.
«За 10 місяців 2025 року суб’єкти господарювання видали 715 тис. протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів. А це на 40 тис. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Це свідчить про позитивну динаміку і рівень відповідальності серед автовласників помітно зростає», – розповів Андрій Лабань.

Водночас, з початку року було виявлено 56 тисяч виданих Актів, що не відповідають технічному стану транспортних засобів. Саме тому ГСЦ МВС здійснює контроль за діяльністю суб’єктів, які проводять ОТК.
Також Андрій Лабань розповів про зміни, які були внесені цього року до проведення ОТК. Вони спрямовані на підвищення прозорості процедур, посилення контролю та забезпечення належної перевірки технічного стану транспортних засобів.
Оновлено ракурси здійснення фотофіксації. І найголовніше нововведення – починаючи з липня запрацювала відеофіксація процедури ОТК. Це означає, що кожен пункт ОТК має бути обладнаний камерами, які фіксуватимуть всю процедуру, аби уникнути так званих «фіктивних» оглядів. Як показала практика, запровадження відеофіксації суттєво підвищило якість проведення технічного контролю.
Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.



